Általános rendelkezések
A visszaküldési irányelvek a vevő és az eladó, az e-shop üzemeltetője, a Alasans s.r.o. közötti üzleti együttműködést írja le. Cégünk székhelye: Pražská 2532/4, 67801 Blansko, azonosító: 47539569, CZ47539569 adószám, amely bejegyzett a cégnyilvántartásba.
A visszaküldési politika egy olyan dokumentum, amely tájékoztatja a vásárlót a hibás vagy sérült áruk követelésének feltételeiről, módjairól és lehetőségeiről. A szerződő felek jogait és kötelezettségeit az eladó hibákért való felelősségére, beleértve a jótállást is, a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok szabályozzák.
Az áru megrendelése előtt a vevő köteles megismerni az Üzleti feltételeket és a visszaküldési szabályzatot. A vevő a kötelező érvényű megrendeléssel megerősíti, hogy mindent ismer, és elfogadja a Visszaküldési Szabályzatot és az Üzleti feltételeket.
Jótállási idő és jótállási jegy
Az eladó minden eladott termékről számlát vagy nyugtát állít ki, amely jótállási jegyként szolgál, és ezért minden szükséges adatot (név, ár, mennyiség...) kiállít az esetleges reklamációhoz.
Ha az árut nem személyesen vásárolják meg, az áru átvétele azt a pontot jelenti, amikor a fuvarozó átadja az árut a vevőnek, és ezzel kezdődik a jótállási időszak.
Az eladó felelős azért, hogy az értékesített áru megfeleljen az adásvételi szerződésben foglaltaknak, különösen, hogy hibátlan legyen. Az adásvételi szerződésnek való megfelelés azt jelenti, hogy az eladott áru megfelel a szerződésben, az eladó, a gyártó vagy megbízottja által megkövetelt minőségi és hasznos tulajdonságokkal, vagy az általuk végzett reklámozás alapján az elvárt minőségi és hasznos tulajdonságokkal. a jogszabályi követelményeknek megfelelő szokásos fajta, megfelelő mennyiségben vagy tömegben van, és megfelel annak a rendeltetésnek, amelyet az eladó a dolog használatára megjelölt, vagy amelyre a tárgyat általában használják.
Ha a termék a vevő átvételekor nem felel meg az adásvételi szerződésnek (a továbbiakban: adásvételi szerződés ütközése), a vevő jogosult arra, hogy az eladó a terméket a vásárlásnak megfelelő állapotba hozza, díjmentesen és indokolatlan késedelem nélkül szerződést kötni akár a cikk cseréjével, akár kijavításával; ha ez nem lehetséges, a vevő ésszerű árengedményt kérhet a termék árából, vagy elállhat a szerződéstől. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a vevő az áru átvétele előtt tudott az adásvételi szerződés ütközéséről, vagy ha az adásvételi szerződés ütközését maga okozta. Az adásvételi szerződéssel való ütközés, amely az áru átvételétől számított hat (6) hónapon belül következik be, az átvétel időpontjában már fennálló ütközésnek minősül, kivéve, ha ez ellentétes az áru természetével, vagy ennek ellenkezője nem bizonyított.
Ha az áruk nem romlanak meg gyorsan, vagy már használatban vannak, az eladó felelősséggel tartozik az adásvételi szerződésbe ütköző hibákért a jótállási időn belüli (garancia) alatti áru átvételét követően.
A vevőnek az eladó kellékszavatossági felelősségéből eredő jogait, ideértve az eladó szavatossági felelősségét is, a vevő a telephelye szerinti eladóval érvényesíti. A reklamáció benyújtásának pillanatának azt a pillanatot kell tekinteni, amikor a vevő akarata (a hibás teljesítés jogával élve) az eladóhoz eljut (például telefonon, e-mailben, személyesen), még akkor is, ha a reklamált terméket nem szállította volna ki a fogyasztónak. Az áru igénylése után a vevő megvárja, amíg az eladó felveszi vele a kapcsolatot az áru eladónak való elküldésével kapcsolatos megállapodás érdekében.
A garancia nem terjed ki azokra a károkra sem, amelyeket (ha az ilyen tevékenység nem szokásos tevékenység, és a mellékelt használati utasítás nem tiltja) a következők okoztak:
a. az áru mechanikai sérülése,
b.az áru olyan körülmények között történő használata, amelyek nem felelnek meg hőmérsékletüknek, porosságának, páratartalmának, a környezet kémiai és mechanikai hatásainak, amelyet az eladó vagy a gyártó határoz meg,
c. az áru szakszerűtlen beszerelése, manipulálása, üzemeltetése vagy az áru gondozásának elhanyagolása,
d. az áru túlzott terhelés vagy a dokumentációban meghatározott feltételekkel vagy általános elvekkel ellentétes használat következtében megsérült,
e. szakszerűtlen beavatkozás elvégzése vagy paraméterek megváltoztatása,
f. a megrendelő által módosított áruk (festés, hajlítás stb.), ha a módosítás következtében hiba keletkezett,
g. the goods were damaged by natural elements or force majeure.
FIGYELMEZTETÉS: A megvásárolt lámpákkal együtt ajándékba vagy teljesen ingyenesen szállított izzók (fényforrások) reklámcikkek. A garancia nem terjed ki rájuk.
A törvényben előírt jótállási idő 24 hónap. De bizonyos árukra meghosszabbított jótállási időt vállalunk. A jótállási idő hossza minden megjelenített terméknél meg van adva. A garancia az izzók kivételével minden lámpára vonatkozik.
Panasztételi eljárás
Ha a vevő a lámpák.hu e-shopban vásárolt áru ellen kíván panaszt tenni, akkor a gyors opciót ezen
ONLINE ŰRLAP kitöltésével teheti meg, melyen feltünteti a számlaszámot vagy a rendelési számot, és ismerteti a hibát. A hibát dokumentáló fényképet is érdemes csatolni. Különösen a fényképeket kell dokumentálni abban az esetben, ha az áruban a szállítás során keletkezett károk miatti kárigény merül fel. Két munkanapon belül felvesszük a vevővel a kapcsolatot, és tájékoztatjuk a következő reklamációs eljárásról vagy a kedvezmény igénylésének lehetőségéről, beleértve azt a címet is, ahová a vevő az igényelt árut elküldi.
A reklamációs osztály munkatársa rövidesen (legkésőbb 2 munkanapon belül) felveszi a vevővel a kapcsolatot a megadott e-mail címen vagy telefonszámon.
Javasoljuk, hogy az árut eredeti csomagolásban vagy a megfelelő szállítási csomagolásban küldje el, mivel az eladó nem vállal felelősséget az áru átvételét megelőző mechanikai sérülésekért.
Jogos igény esetén a vevőnek joga van a postaköltség visszatérítésére a biztonságos kézbesítéshez szükséges legalacsonyabb szinten (a szállítást igazolni kell).
Jogosulatlan igény esetén a vevő nem jogosult követeléseinek megtérítésére, ugyanakkor az eladó nem jogosult a felmerült költségek megtérítésére (kivéve, ha a fogyasztó ismételten indokolatlan igényt fogalmazott meg pl. , ami már a fogyasztói jogokkal való visszaélésre következtethet).
Kárkezelés
Az eladó vagy a gyártó felméri az áru hibája miatti reklamáció jogosságát, és az elbírálást követően telefonon vagy e-mailben tájékoztatja a vásárlót a reklamáció kezeléséről.
A panaszkezelési határidő 30 nap, és a hatályos jogszabályokon alapul.